bakgrund

16 September 2012

Sunday!

I morse pratade jag med Hanna på skype, haha fick börja tänka när jag skulle uttala och säga bara bokstäverna "C" och "B" på svenska. Hur ska detta gå? Har 8 månader kvar här?!
Åkte till Buckeye som ligger ca 30 min från Surprise idag och var med Emilia hela dagen. Hon är en utbytesstudent från Finland:) jätte go tjej så det blev en super bra dag. Vi var först hemma hos henne sedan åkte vi och kollade lite affärer, åt mexikansk mat för min del blev det en burrito som är som en tacos fast större. Tror jag har förklarat detta förut men för dom som inte vat så är innehåller den svarta bönor, ris och så kan man välja dressing och kött/kyckling.
Sedan blev det en smoothie på Jamba Juice. Emilia ville absolut gå dit då tjejerna i Sex and the City går dit, haha!
Vi hann även med att gå på bio. Såg HIt and Run. Super rolig film gå och se den! haha jag har rätt sämst humor när det gäller filmer men den var i alla fall enligt mig värd att se:) Bio här kostar 50kr..., Sverige: Watch and learn!
På vägen hem såg jag första busskuren för buss i kollektivtrafik (alltså inte skolbuss)!!!!! Var tvungen att ta kort, detta är första busskuren jag ser sedan jag lämnade Sverige för snart nio veckor sedan :o
Finns kanske hopp här trots allt!

No comments:

Post a Comment