bakgrund

08 September 2012

7,5 weeks in Arizona!

Ännu en vecka har gått i skolan :D veckan har gått fort, bara fyra dagar lång då det var Labor Day i måndags så vi var lediga! Allt går super bra i skolan! Hade mitt första prov i historia idag svarade på nästan alla frågor så borde inte vara allt för dåligt! YFU (organisationen jag är här med) vill att jag ska ha minst C i alla ämnen (motsvarar E-D i svenskt betygsystem) vilket känns som ett rimligt krav även om det är rätt enkelt att få höga betyg här... Under min andra timma har jag digital communication så vi går runt i skolan tar bilder och redigerar dom i photoshop sen, rätt go "class" (kurs)! I student council planerar vi för homecomming week, skriver mer om det när det närmar sig :)
Matten funkar bra, läraren är jätte kass men folk är goa så det funkar att ta sig igenom lektionerna!
Lite rolig fakta:
1. Katusar är mer vanliga än granar här så folk tycker det är ascoolt att jag kommer från ett ställe med granskog...
2. Dom flesta klagar på värmen och säger att deras dröm är att leva någon stans där vädret är som i Sverige (om dom kom till sverige skulle dom antagligen ångra sig^^ haha!) Tro det eller ej men alla är jätte glada när det regnar här!
3. Mjukisbyxor är lika vanliga att ha på sig i skolan som jeans här vilket är underbart! :)
4. Om man tar med äpplen, Donken eller kleenex till lärarna får man extra påäng (högre betyg).
5. Alla prov består av frågor med svarsalternativ och man får ha ett litet kort med anteckningar till hands:)

Nu ser jag fram emot en svalare vecka med lite åska! Puss och kram alla människor!

No comments:

Post a Comment