bakgrund

16 September 2012

Scottsdale!

Spenderat lördagen i Scottsdale, en liten ort ungefär en timme från Surprise (där jag bor). Var där men mina värdföräldrar, blev en lyckad dag!
Först var vi i gamla Scottsdale där vi kollade runt i lite souvenir affärer. Provade lite cowboy hattar där som både Lisa och John tyckte jag skulle köpa men så blev det inte... En bild blev det i alla fall! Vi åt också jätte god glass på ett jätte gammalt glasscafé, tydligen har det funnits där i 50 år, och de har försökt hålla det så som det såg ut förr, kändes som att åka bakåt i tiden 50 år haha;) de hade kvar de gamla tapeterna och en hel del möbler. Såg ut som ett ställe de hade kunnat spela in Grease i.
Sedan åkte vi till shoppingcentret som är jätte stort. Egentligen är detta inte jätte stort för att vara i USA men jämfört med vad som finns i Sverige var det stort!
Lyckades inte slösa allt för mycket pengar eftersom jag måste spara lite nu... :D *stolt.
Efter det åkte vi tillbaka till den gamla delen av stan för att äta middag, för min del blev det en mexikansk tacos. Älskar mexikansk mat!!! stället var helt knökat med folk som var helt inne i fotbollsmatchen (amerikansk fotboll) som visades på TVn. Hehe har fortfarande inte riktigt förstått allt vad spelet innebär men lär mig lite varje gång :)
När vi kommit hem efter ha stannat på Sam's club för att köpa mat kollade jag på en annan amerikansk fotbolls match tillsammans med John, min värdpappa då laget han håller på spelade.
Nu blir det sova efter en lång dag!

No comments:

Post a Comment