bakgrund

22 August 2012

My first American Football game

I fredags var jag på min första amerikansk fotbolls match:)
Men först på morgonen efter första lektionen hade vi "pep rally". Då samlas hela skolan i gympa salen och taggar tillsammans inför matchen.. Alla (dom flesta i alla fall) var klädda i skola färgerna, freshmans färg var vit, sophmores guld, juniors vinröd och seniors svart. Det gjordes lite lekar, sjöng shadiw ridge high schools hejasång och lite annat skoj!
Sedan fortsatte dagen som vanligt fast med lite kortare lektioner.
På kvällen var jag först och hjälpte till att förbereda "the dance" eftersom jag är med i student council så är det vi som ordnar det. Sedan var och kollade på fotbollsmatchen! Vet inte om det är matchen eller sociala delen som är viktigast eller kanske både och, kul var det i alla fall! (även om de är lite svårt att begripa sig på sporten?!)
Efter matchen var det "disco", påminner lite om lågstadiediscon i sverige men skillnaden är att här var det folk i min åkder som gick och det var faktist kul!:D

No comments:

Post a Comment