bakgrund

02 August 2012

3Augusti

Vart jätte varmt idag, typ 45 grader om inte mer... Men har ändå vant mig vid att hantera värmen rätt bra:)
Senaste två dagarna har jag mest ägnat åt att sola och bada i poolen med olika människor. Finns inte så mycket mer att göra när det är som varmast på dagarna.
Var även och handlade med min värdpappa. Har lärt mig att mjölk inte är bra att dricka för kroppen här i USA eftersom korna får så mycket dålig mat och medicin?!? Tyckte det lät jätte konstigt fattar inte varför man gör så. Mjölk ska ju vara nyttigt??
Skypade också med både Amanda och familjen. Härligt att höra att alla har det bra:-) Verkligen tur att skype finns så man kan hålla kontakten!
En tjej frågade mig idag om vi använder mindre ac i våra hus i sverige jämfört med här och när jag sa att vi inte använder ac i husen utan värmde dom mesta delen av året istället trodde hon mig knappt...
Man får så roliga frågor och komentarer ibland när man pratar om sverige här :'D
Ikväll blev det glass innan middagen men jag ska inte klaga då glassen var god!

No comments:

Post a Comment