bakgrund

13 August 2012

August 13

Måndag idag igen, vi har kort dag i skolan på måndagar, slutar kl 12.15. Har fortafarnade alla lektioner men de är 40 min långa istället för en timma. Hade mitt första prov i skolan -kunna delstaterna + huvudtäder i USA, kunde nog alla delstater utom en, dock inga huvudstäder men jag är ju faktist inte här ifrån så det är inte så lätt!
Tror inte jag har berättat för er vad hela skolan gör klockan 10 varje dag... I varje klassrum finns amerikanska flaggan och klockan 10 ringer klockan och alla måste ställa sig upp med handen på bröstet och vända sig mot flaggan för att säga "the pledge of allegiance" som lyder så här: I pledge allegiance to the flag of the United States of America, and to the republic for which it stands, one nation under God, indivisible, with liberty and justice for all.". Sedan fortsätter lektionen som vanligt.
Amerikaner är stolta över sitt land! ;)
I helgen har jag shoppat lite mer och så var vi på en jätte god italiensk restaurang där man beställer en rätt och sedan får man en valfri rätt på köpet att ta med sig hem:D
Har varit med om min första "dust storm", la upp två bilder på den. Det ärsom ett jätte stort damm och sand moln, vi är ju mitt i öknen här. När ett sådand moln/storm kommer måste man gå in någon stans eller andas i tröjan eller något för dammet är farligt för lungorna ^^
Ha det bäst alla och ni i Sverige får se till att njuta av det sista på ert sommarlov ordentligt!!!:D

No comments:

Post a Comment