bakgrund

18 August 2012

En månad i USA!

Exakt en månad i staterna idag!
Har överlevt bra hittills utan att gå upp i vikt:D har dock gett upp att äta nyttigt - får se till att uppleva usa på riktigt nu när jag är här!
Har även gått två hela veckor i skolan:) i skolan går allt bra, det går 1400 pers på skolan (vilket är en liten high school för att vara USA) men känns redan som att man känner rätt många. Student Council är roligaste lektionen på dagen, har planerat för "discot" nästa fredag hela veckan. Idag spelade dom music ute under lunchen och rätt som det var stod en klunga med människor och dansade.. Igår var jag på första träffen för "key club" vilket är en klubb som träffas efter skolan ibland och gör välgörenhets saker som t.ex. Sopplunch för fattiga eller frukost till äldre människor, gjorde inte mycket första träffen men låter som en bra klubb:)
Efter skolan idag var jag på tryout för cheerleading, vet inte om jag kommer med finns inte så många platser och vi var 8 tjejer.. Men hade vart kul:) Har aldrig gjort cheerleading innan (så fick ta hjälp av två kompisar för att ens klara tryouten^^) men tänkte att jag inte har något att förlora på att gå på tryouten;-) återkommer om resultatet!
I eftermiddag har jag tittat tv, vart i poolen och ätit pizza. På kvällen följde jag med Shannon, Sarah, Kasey och Jake på nån "back to school event (här bilderna kommer från). Helt galet! Det fanns hoppborgar, borg att ha vattenkrig i, partytält att dansa i, bra musik och folk överallt! Här ordnar skolan aktiviteter till skillnad från sverige som är kul dessutom:)

No comments:

Post a Comment