bakgrund

25 July 2012

San Francisco

Såg precis att flera bilder är jätte små som ligger ute på bloggen, sry for that(a) ska bli ändring på det :-)
Sen igår har vi varit i San Francisco, bland världens finaste städer med jätte trevliga människor:) Tror jag ska flytta hit nån dag. Lite kallt dock, fick åka o köpa kläder de första vi gjorde för att inte frysa ihjäl.. Blåsigt och 16-19 grader:/.
Staden är byggd på en kulle elr ngt för alla gator går antingan uppåt eller neråt. Huset vi har hyrt är hur fint som helst! Ibland har man turen med sig när man bokar semester;)
Vi har bland annat besökt den gamla militärbasen, min värdpappa var stationerad där en kort tid när han var soldat innan han blev skickad till vietnamkriget.
Två timmar av dagen spenderades på stranden (ocean beach). Gick inte riktigt att bada men super fint ändå;) låg jätte konstigt sjögras/alger på stranden som var flera meter långa, tjocka och jätte stora! Tur att de inte existerar hemma i Sverige...
Bjöd min värfamilj på lunch idag vilket dom blev väldigt glada för:D Och så är det min värdmammas födelsedag så vi har firat henne.
Ätit min första Ben&Jerry idag sen jag kom till USA, önskar dom var lika billiga i Sverige. Här kostar dom 25kr/st istället för 50kr^^. Världen är allt orättvis.
Tiden går fort när man har roligt, det har redan gått en vecka sedan jag landade i Phoenix, undra hur fort det här året kommer gå?!?


No comments:

Post a Comment