bakgrund

18 July 2012

Första dagen

Vaknade för första gången i min säng i Arizona, har fortfarande inte riktigt fattad att jag är här nu?!

Imorse var jag i skolan (Shadow Ridge High School) för att träffa rektorn och välja kurser. Kurserna jag kommer läsa är: Matte, Dans, Yearbook, American History, English samt Student council (typ elevråd men som hittar på massa aktiviteter istället). Känns rätt ok jämfört med Natur:D
Under dagen var jag och fixade nytt abonemang till mobilen så har nytt nummer nu, skriv på fb om det är ngt!!! Till lunch blev det amerikansk pizza (tur att jag ska dansa varje dag i skolan:o). Pizzan är MYCKET fetare här än i sverige, men sjukt god!
Var även och handlade lite med min värdmamma, och fördommarna man har om USA stämmer ju rätt bra, det finns ingenting utan socker eller massa fett...

Nu sitter jag iaf i bilen mot Kalifornien ;) vi ska ut på semester i 10 dar nu och ska bl.a. till Hollywood, San Fransisco och Yosamith National Park. Bilden är tagen ngr kilometer från huset..

1 comment: