bakgrund

10 July 2012

Från början tills nu - en vecka kvar

Hej Hej:D
Har länge tänkt starta blogg inför mitt utbytesår i USA och först nu blir det av ;) Tack för hjälpen Elina och Natalie:D
Åker om en vecka, det är jätte snart!!! Är jätte taggad, ska bli så kul att komma iväg samtidigt som det är lite nervöst... Tror inte jag kommer fatta att jag ska iväg förrän jag sitter på flyget:O
Det var i nian som jag kom på att jag ville på utbytesår, men då var det mest en idé som jag inte tänkte så mycket mer på. I samband med att jag började gymnasiet i höstas bestämde jag mig för att åka i tvåan. Valet att åka just till USA var ganska enkelt, ville ju lära mig engelska och prova på det amerikanska livet. Efter att ha kollat runt på lite olika organisationer bestämde jag mig för att åka med YFU. Är hittills jätte nöjd med mitt val. För att söka fick jag fylla i massor med papper, gå på läkarundersökning samt skriva ett brev om mig själv. Sedan började väntan på värdfamilj. Undrade ofta vart jag skulle hamna i USA, det kunde ju bli var som helst!
Veckan efter påsklovet precis efter att ha suttit med spanska nationella i tre timmar fick jag ett mail. Det var från mina värdföräldrar!! Blev givetvis jätte glad och läste mailet flera gånger om. Mina värdföräldrars barn har flyttat hemmifrån så jag blir ensambarn vilket inte känns som ett problem, de verkar super sociala:) De bor i en förort till Phoenix, Arizona vid namn Surprise, så det blir ett år i värmen! Kan behövas efter alla år i Sverige ;) Efter att ha skypat med värdfamiljen första gången kändes det bara ännu bättre vilket var jätte skönt då jag var lite nervös innan...
För tre veckor sedan var jag i Stockholm på läger med alla andra utbytestudenter som ska iväg med YFU. Jätte kul att prata med alla andra i samma sits och alla var jätte goa, Tack alla för en toppen helg och lycka till med ert år!!
Nu ska inte jag skriva mer för idag, detta var en liten sammanfattning om början på äventyret som ligger framför mig!:)

No comments:

Post a Comment